Wednesday, March 7, 2012

Hye Kawan kawan...!!

Dah macam racangan adik adik ku plak...Hmmm tak pe la hehe..janji hari nak update entry baru...xsangka jugak lama dah tak login blog ni nak dekat 2 ribu jugak yang dah view...hehehe malu lah!!! ngekk lah plak aku ni....kalau korang semua nak tahu..saya sekarang dah bukak kedai makan...nak tau dekat mana?korang leh tengok dan follow maps ni hehe....kedai saya kecik aje..tak besar mana...hehe..


Klink image utk zoom

Start bukak kedai tu awal bulan 2..sejak bukak kedai tu la..aktiviti berjaga sampai pukul 4 pagi terpaksa berkubur hahaha...kena tido sebelum jam 12 tengah malam dan bangun seawal jam 6 pagi...adehh subuh pon belum kan...rajin tak aimi?haha...memula bukak tu memang agak tension yelah sebelum ni mana pernah berniagakan...keje dengan org je...kalau dulu pegi keje semua material dah ada tunggu nak masak aje..tapi bila kedai sendiri ni...material basah & kering semua kena beli sendiri...kehulur kehilir cari barang...kekadang tu makk aiiii penat nye...tapi nak rehat pon tak sempat...kekadang tu aimi sempat tido 2 jam aje dalam masa satu hari....dalam 2 jam tido pon aimi tak lena...dalam mimpi pon masuk pasal keje yg tak settle lagi..kihkihkih..tapi sejak nak cukup 1 bulan ni..rasa macam dah ok sikit...cuma customer je masih kurang...promosi semua dah dijalankan tapi still masih kurang..takpe..bak kata ayah saya "kita masih baru..orang tak tahu lagi.." ok...saya akan bersabar hehe....


Pengalaman berniaga ni kekadang menyeronokkan dan kadang kadang menyakitkan bila dapat lak customer yang banyak songeh...haha...tapi tak pe saya telan kata kata "Customer always right" Hhmmm.... sekarang ni ada lah muka muka biasa atau omputih kata "regular customer" yang singgah beli makanan...ada gak dah biasa sangat singgah..saya tau apa yg dia nak beli...contoh mamat tiga ringgit ni....dia nak nasi lemak tiga ringgit aje...haha..so sebab dia selalu dtg, saya bagi la dia diskaun dua posen...kalau dia sampai je.saya dah siap bungkus & pas kat dia..hehehe...sorang lagi ni lak...memang suka nak makan nasi lemak ayam goreng tak nak lain dah..so bila saya nampak dah dia duduk tau dah nak nasi lemak ayam goreng dengan tea O panas...setiap kali makan memang RM3.80 hehe...lepastu yang bestnya dia ni minum paling byk..so byk la dia menjana ekonomi kedai saya...hehehe...


So sape sape yang lalu atau rasa nak singgah jangan lupa datang ye! yang tak kenal pon leh datang....hehehe...

No comments: