Petikan Dari sinar harian

Kebakaran ni hampir dengan sekolah aku dulu tapi jauh dari rumah..masa kejadian ni aku pon join jadi wartawan tidak dilantik & diundang..hehe saling mengambil tahu akan keadaan keliling kan hehe..

NILAI – Sebanyak lima unit kediaman di Pangsapuri Ta­man Semarak hangus dalam kebakaran, di sini, petang kelmarin.



Kejadian kira-kira jam 3.10 petang itu, dipercayai bermula daripada kebakaran di sebuah bilik di tingkat tiga pangsapuri ber­kenaan.


Ketua Operasi Bomba dan Penyelamat Nilai, Zainal Ahmad berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan pada jam 3.21 petang dan mengambil masa lapan minit untuk sampai ke lokasi.

Menurutnya, seramai 11 anggota dari Balai Bomba dan Penyelamat Mantin serta Nilai ke lokasi kejadian untuk mengawal kebakaran.

Katanya, tiba di lokasi, kea­daan api sudah marak, ditambah pula dengan keadaan angin yang kencang, menyebabkan api merebak dengan pantas.

“Ketika kami tiba, empat unit kediaman di tingkat atas telah musnah, menyebabkan bumbung di kawasan paling atas turut terbakar.

“Manakala, sebuah lagi unit yang berada di tingkat tiga terbakar di baha­gian bilik sahaja dan kami sempat mengawal api daripada merebak ke tempat lain,” katanya kepada Sinar Harian.

Zainal berkata, semua unit di tingkat empat yang hangus itu tidak berpenghuni, hanya unit di tingkat tiga di­diami lima sekeluarga.

Api berjaya dikawal dalam masa tujuh minit dan padam sepenuhnya jam 4.10 petang.

“Tiada kecederaan mahupun kemalangan jiwa dilaporkan dan punca kebakaran masih dalam siasatan,” katanya.

Sementara itu, seorang mangsa yang hanya mahu dikenali sebagai Yaya, 41, berkata, ketika kejadian dia tiada di rumah kerana bekerja.

Menurutnya, kira-kira jam 3 petang, dia menerima panggilan telefon daripada isterinya, memaklumkan rumahnya terbakar.

“Saya segera pulang dan mendapati sebahagian ruang bilik telah terbakar.

“Mujurlah kebakaran tidak merebak ke seluruh pangsapuri,” katanya.

Yaya berkata, dia bersyukur kerana isteri dan semua anaknya sempat keluar me­nyelamatkan diri bagi me­ngelakkan kejadian tidak diingini.

SNAPSHOOT

Gambar Dari Sinar Harian

Gambar aku snap sendiri..

Comments