Monday, December 12, 2011

Fun FUN Fun

Jyeahhh ade orang tu nak belanje aku makan-makan...Macam Potluck lah hehe..tapi takde pot pot!!restaurant nye pot la ye!!hehehe...dengan excited nak jumpa kat sentral pukul 11 tu..aku keluar lah dari rumah seawal jam 9.30pagi...awal kan..?semua masih tido berdengkur lagi kot haha!!Perjalanan dari rumah aku ke Klsentral dalam sejam je sampai dah..so aku dapat train komuter sharp 10 am...so sah sah la sampai KL pukul 11 kan...heppi heppi....

11.00 am
Aku sampai sampai je dpt sms dari kym..dia lambat!!iskk..malasnye nak tunggu lama lama ni..then aku pon naik level 2 nak lepak kat cafe Donkin Donut..otw nak ke sane aku dapat saksikan live audition PILIH KASIH..wow semangatnye lah masing masing nak jadi pelakon..lepas tu disaksikan lebih kurang 100 penonton..hahaha....kalau aku malunya..kalau menyanyi ni lain...berlakon ni macam malunya nak lakon kan..kekadang lakonan ni ada part part over dari reality kan kita kena lakon kan..bukan diri kita yg pemalu..hehehe..ok aku tengok kejap je...then terus gi cafe tuh..minum strawberry smooth ice & 3 biji donut...Yuummm YUmm....



12.00 pm
Dapat sms lagi from kym..kata 10minit lagi dia sampai...hehe..tak sabarnya nak meet dia...tapi 10 minit dia tu..setengah jam...haha...sabar je la...12.30pm baru dia sampai..itu pon aku dah naik turun naik turun level satu level dua byk kali..haha...ape ni orang dari Nilai,n.sembilan dah sampai..orang dok bandar Kinrara puchong tak sampai sampai lagi?hehehe..sampai je kym dia tunggu aku depan mekdi..waa...nampak dia dari jauh...lawa baju dia...rama rama :D..agak blank tak tau nak lepak mana...dia tanya aku..aku tanya dia lepas tu diam then macam tu jugak lagi..hahaha..last last aku ajak pegi One utama...then kym kata gi IKEA je la sebab ade the curve kan...dia pon nak makan meatball tersedap kat situ..aku pon on je lah...pick up lrt dari sentral ke taman paramount..then take teksi pegi sane terus...dpt lak pakcik teksi yang ramah tamah gile..lepas tu boleh plak bagi ceramah dakwah kat kiteorang..aku pon layan layan je la..nak gak curahkan ilmu agama aku ni..haha..macam pro sangat kan...eleh poyo je aku.hukhukhuk....

1.15pm

yeeehhaaa..sampai dah..pakcik teksi drop bebtul dpn IKEA...thanks pakcik!!berbuih aku layan pakcik tu cerita hal agama ni...hehe...sampai je kym ajak makan...dia nye perut pedih pedih..haha..Ke-Si-An..tak makan lagi la tu..tak sangka aku punya ramai mahluk tuhan kat situ..dah macam pesta muda mudi..kalau sekali sekala aku kena tempuh panjang macam ni nak beli makanan takpe la..kalau hari hari..aku masak sendiri pon lagi bagus...lepas tu dah beli makanan nak cari tempat makan semua full..masing masing tak nak berganjak dari tempat dorang bagi kami yang shomel ni pulak makan..iskkkk....tabiat orang kL ka?lupakan!!!...akhirnya lepas pusing pusing cari tempat..dapat jugalah jumpe meja yg kosong...Makan makan..sedap gak meetball tu..kym belikan yg ade 15biji bebola daging tu..gile full perut aku nak habiskan 15 biji..haha..paksa sumbat sumbat sampai habis..rasa macam nak termuntah..haha tu la tamak lagi...then kym pon ade beli ikan salmon plak..adoyaii..aku jugak kena makan separuh..ayoo...tak muat dah perut ni..kunyah pon dah tak ikhlas hahaa...tu la orang malaysia nya tabiat makan...kalau kat Bosnia, Afghanistan dorang mati tak makan...orang malaysia mati sebab makan...bersyukurkan dapat makan.. :D alhamdulilah....




2.15pm

Kym ajak masuk IKEA..tengok tengok barangan perabot..rasa macam banyak je kurangnya barangan kat sini..tak macam dulu masa baru bukak...dah menjadi kebiasaan kiteorang la jumpa tempat yang menarik..Harus..berposing..ini dia heheh


4.00pm
Ajak kym masuk The curve..shopping mall...jumpa chrismas tree...almost beautiful tree..dah cantik kan..apa lagi pose lagi lah....ada plak santa klaus dengan pari parinya...amik peluang la snap dua tiga gambar..hehe..

5.30pm
Ais-krim time...masuk baskin robbins..tapi macam biasa je...masuk plak...Marche..makan ais-krim harga RM10.80 hahaha...mahal gegile...tapi sedap...kalau beli cornetto leh dpt 5 cornetto...ngongek makan ais-krim mahal...thanks kym belanje aku makan ais-krim gile superb mahalnya...



7.00pm
Balik time...dah senja pon...balik kali ni 1st time dalam sejarah aku naik bas kat bandar raya KL...aku pon memang jarang naik bas selain bas express pegi Kuantan hehe...jauh gak jalan kaki nak pegi perhentian bas ni...lenguh gak lah kaki..sampai je kat bustop dengan bantuan orang ramai...dapat la naik bas...pening kepala naik bas ni...tak dapat lak duduk lagi kan...bila nampak kerusi kosong je terus duduk tapi rasa pelik awat aku nak duduk tak bleh ni..tak muat..haha..besar sangat ke bontot aku?haha...stupid funny..auntie tu cara duduk dia tak betul tu pasal aku xmuat nak duduk...tepi ahh sikit..typical KL people kot...nasib kat sebelahade satu lagi kerusi kosong...the hell funny si kym gelak kan aku bukan main lagi...sms aku pon siap bahan bahan aku lagi..ok xpe...ko pon bukan kecik sangat pon..oraitz...takpe gelak lah gelak...aku tak kisah..fact nye memang aku gemuk pon..arghhhh..blah ahh...jangan dipikirin..balik umah story kat mak aku..dia gelak tak ingat punya...ok aku majuk ahh...mak aku nak pujuk kata..maybe that`s nyonya memang tak nak beranjak sikit bagi ko duduk sebab tu dia makan ruang tempat duduk ko...ok fine xpe..aku bagi la korang gelak kan aku....Aku majuk toksah pujuk!!!

9pm
Aku sampai rumah..dan ZZZzzzzzKrohhhhh KroHHHHH

No comments: