Sunday, December 18, 2011

18 DEC 2011

Salam semua pembaca!!


Hari ni aku& parents attend satu wedding trip invitation a.k.a hantar pengantin kat rembau...tak salah kat senama ulu..1st time pergi sana,sebelum ni memang tak pernah..yang kawin pada majlis tu merangkap anak sedara sepupu aku...memandangkan, Mak aku adalah anak bongsu dari adik beradik dia...majoriti sepupu sepupu ramai yang dah agak veteren dan bahkan dah pon bercucu hehehe...so yang kawin semua anak buah je...mak cik solo lagi...(terbuka siapa nak meminang saya) hehehe....


Pengantin perempuan bertolak dari rumah diorang kat Kampung Melayu Subang pukul 10.30 pagi...aku plak dengan parents bertolak pukul 11pagi .Sebab, kami dari Nilai..adalah dalam 1 jam boleh sampai ke Rembau...Plan awal persandingan berlangsung pukul 1.30pm...so kami sampai rembau pukul 12.00 tengah hari..sempat lah jalan jalan ke sini kesana, sambil ayah & mak mengimbau kenangan masa diorang tinggal dan menjadi guru disekolah sekitar sana...macam macam kisah...seram,lawak & sedih pon ade...hehe..Dalam tempoh tunggu-menunggu tu kami sempat jugak lagi pergi lepak kedai makan..yang konon nak makan roti canai aje...Tup Tup!!! Nasi jugak di balun nye ahakz....Macam mana nak pergi kenduri kawin ni...perut dah kenyang hahaha.....


Gerak ke rumah Pengantin lelaki sekitar pukul 1pm...agak agak dalam 30 minit sampai lah...Dalam 1.30pm sampai lah kami kat area berdekatan rumah pengantin lelaki..usha usha..tak juga nampak muka dikenali...Ayah kata tak pe kita tunggu je lah..tapi pada kata tunggu tu sampai jugak dah kat depan gate rumah pengantin hahaha...tunggu punya tunggu..dalam pukul 2 lebih baru mereka sampai..adehh jenuh betul menunggu..dari pukul 12 sampai  pukul 2pm..haha 2 jam...hilang mood nak pergi kenduri...tapi tak pe..sedara punya pasal..Onn kan aje..langkah masuk gate terus duduk dan makan..Time nak amik lauk dan nasi agak jem gila ngan tetamu yang lain..berasak asak macam nak beli tiket bas..sekali sampai turn aku & mak nak amik lauk...just ada lauk daging & telur je..ada lah acar jeruk...sian kat mak..dia tak boleh makan daging..so makan nasi minyak ngan telur masak sambal je...adehh...camtu je ke?Maybe tu rezeki masing masing...bapak aku kata...makan belasah je lauk tu..1st time pegi makan kenduri tu je lauk nya...haha..sian mak...lepas makan apa lagi balik la...kami kan dah lama sampai...awal sampai awal balik hehehe


Gerak balik ayah ajak singgah pekan pedas..siap borong 3 plastik beg durian bagai...time pilih memilih durian yg elok dah punya lama...berpeluh peluh aku..dengan rimasnya pakai baju kurung tu...rasa tak sabar je nak balik rumah salin baju..Lepas beli durian..singgah kat stall "APAM BALIK" pak ngah aku..adik ayah aku..so kepada kawan kawan Aimi Kahar jangan lupa, kalau lalu sana singgah ye..beli apam balik... :D ..Borak borak jup then Mak ngah bekal kan kami 2 keping apam balik..yummy..mmg fabret aku lah apam balik ni..hehe..."time kasih Pakngah-Maknagah"..aku nak bayar dia tak bagi..Pak ngah kata "Dalam hal ni dia tak kan berkira" Urrmm..ok...tapi nanti nanti tak mau free free dah sebab pak ngah berniaga..Leh lingkup kalau selalu bagi free kat aku...hehehe...


Dalam pukul 4.30pm macam tu gerak balik..hyway agak banyak kenderaan. orang nak balik KL..balik keje semula sebab esok isnin kan...tapi masih boleh bergerak cuma terlalu rapat rapat..ayah aku bleh plak pegi pecut bawak kelajuan sampai 140km/j..iskkk selalu 120km/j je yg boleh...kalau speed trap digital tu ade dah satu hal...hehe...akhirnya pukul 5.30pm baru sampai rumah..balik terus mandi mandi dan tdo...!!erkk penatnye!! tapi seronok.... 

No comments: