Saturday, November 12, 2011

My Mom Bersara Setelah 37 Tahun Berbakti Pada Bangsa

"Pertemuan dan perpisahan
Adat manusia biasa
Hilang di mata tapi di hati tidak lupa
Berdoalah kita agar aman dan sentosa
Semoga dapat kita berjumpa di lain masa
Semoga dapat kita berjumpa di lain masa"

Ungkapan lirik yang cukup bermakna dan menyentuh perasaan...
even thought short lirik pon memang feeling touch by hearts <3
setiap pertemuan adanya perpisahan...

selesai sudah majlis my mom tadi..setelah 37 tahun menaburkan bakti mendidik anak bangsa menjadi manusia yang berguna...Alhamdulilah....Majlis berjalan dengan lancar dan di iringi doa restu semua..suasana meriah juga di iringi dengan tangisan sayu dari sahabat handai dan anak anak murid...

masa kat rumah aku dah bagitahu my mom "please d`ont cry mummy"....nanti dorang tak tabah..well... biasa la pompuan kan..hati syahdu dalam berjanji janji tu "barai" juga air mata tu..Sob..Sob!!!...majlis bermula dengan perarakkan masuk mempelai..ehh bukan.."orang baru bersara" ke Dataran Sk Taman Semarak...di arak bagai raja sehari..Chopp!!"mak ingat ayah kat rumah heheheh"berseri seri wajahnya..smile!!...

Dan dipersilakan bagaikan duduk dipelaminan serta diapit bunga manga bagaikan menunggu pengantin lelaki tiba dipelaminan..(bapak aku mana?) hehe dan dipersembahkan dengan seni silat melayu oleh dua anak gadis iaitu adik Najwa khaliesa dan Adriana di iringi alat muzik melayu, Gong dan Gamelan oleh adik Adil dan M.Firdaus...Aku sangat teruja..





Kemudian Di iringi oleh dua wirawati Skts menuju ke kerusi Khas..Duduk disamping staf penting Skts (VIP)  sambil mendengar ucapan kata kata terakhir daripada pengacara majlis,Tuan Guru Besar dan Guru guru... dan mak aku...masa ni sorang cikgu dah menangis teresak esak.. "Barai" air mata..(mak aku cakap..cikgu ni kawan baik dia)aku pon masa tuh...ehh belum lagi still tahan...

Sketsa 1

Sketsa 2
Koir 
(yg ni dah ala ala mari bercerita bersama Nenekbut mereka ni tengah nyanyi ...)
(Psstttt!!! yang"poyo" ni macam kenal kan..Ayu gile ..hilang rock berbaju kurung..)
inilah aku..
Aimi Kahar

Next selection Murid murid sekolah buat persembahan terakhir.Ada lakonan dan nyanyian...lakonan memang mantap sehh..sporting korang :D i like you..ada jugak lawak lawak dalam lakonan tu wakakaka.....lakonan dorang melakonkan watak mak aku dari muda sampai sekarang..sweet & cool kan :D
serta persembahan Koir dari kelab kebudayaan SK Taman Semarak Bimbingan Cikgu Ayue <3..mempersembahkan 3 lagu slow..
-Kau yang amat ku sayang
-Dimanakan Ku cari ganti
-Bertemu dan perpisahan
Aku tak terkecuali membuat persembahan...mengiringi persembahan koir sekolah dengan alat muzik kesayangan aku..akustik Gitar..Style memang poyo tuh..sound aku main Out..Bak kata "sifu" Kelaut lah aimi.!
Tak lupa juga Cikgu Nora menyampaikan sajak untuk my mom...memang tachink babe...

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Next sesi bersalam dengan semua anak anak murid...

anak murid yg ni aku fabret :D


Kereta dihias...macam nak kawen dah...Aura utk aku nie :P



Pose kali terakhir kat meja guru katanya....


Punch Card kali terakhir




Bubye..Selamat Tinggal..Sayonara....




Selamat sampai rumah.....
"HOME SWEET HOME"


Loving Couple..My Mak & My Ayah...


No comments: