Raya Ke-12

Dua minggu berhari raya..Kunjung mengunjung rumah mereka..Jalinkan kasih sesama kita..Lupakan saja sengketa lama..

 Hari ni dah masuk raya ke 12...Masih lagi ada sisa mood beraya....hari ini beraya ke rumah member sekitar KL....Merayap raya ke Rumah Nur Eleena & Kiim area Puchong...aku dari rumah naik kete kawan aku...budget dia nak hantar aku sampai Bukit Jalil...last last park kat kajang je..atoyaiii....dia kena pegi mane ntah..sensorang aku menjalani waktu waktu sempit kat dalam train menuju ke Bandar Tasik Selatan...Plan awal nak pergi beraya ni janji sama my the best lovely friend..Hanna...bergumbira sepanjang dalam train sbb bangga tak dapat duduk..(penuh macam dalam tin ikan sardin)....wahaha...Sampai stesen Ktm Bandar tasik selatan sekitar Pukul 11.20pagi....calling calling....sms sms hanna..tapi tak diangkat & di jawab...risau sumething berlaku kat dia...sampai 14 kali aku call dia....hah!! tak penah aku call sebanyak kali macam tuh kat orang lain..Ko bertuah Hanna!! ahakz...setiba dekat Lrt Bukit jalil pukul 1130 pagi...usha usha kot kot hanna ada kat area situ...tapi tak ada...gelisah sungguh aku..mana lah hanna ni..try sms lagi..tak jugak reply....sms eleena..sms kimm...dalam pukul 1145 pagi aku hantar sms kat hanna aku pergi rumah eleena sendiri naik teksi...Aku try memberanikan diri naik teksi seorang diri...1st time kot naik teksi sensorang nih...siap tunjuk lagi alamat rumah eleena kat Driver teksi tuh...nasib dia tau mana alamat tu..Otw ke rumah eleena...Hanna calling..dia kata "sorry aimi..hanna tertido,tak dengar bunyi Henfon sebab silent,aimi kat mana?tunggu hanna..hanna nak follow jugak". Disebabkan masa dia call aku dah nak sampai rumah eleena..aku send aje alamat eleena kat Hanna...dia datang sendiri jugak....hehe..Kalau dia call awal bleh jugak aku tunggu dia sambil boleh tgk Volkswagen motoshow kat Stadium Bukit Jalil tu...
Sampai je area taman perumahan Eleena..Driver tu stop kan kat depan sekolah...dia kena rushing pergi mana ntah...aku jalan kaki sikit ke rumah eleena...kiri kanan aku usha takut ada anjing ke kan..wahahaha...Dari Jauh dah nampak eleena kat gate dia...excited sangat jumpe eleena tetiba kena sergah kat anjing Jiran sebelah..nasib tak terlompat aku....!! tapi anjing tu comel...bulu dia tebal berinci inci....then dan then...eleena jemput masuk..dia buat kan air..pssttttt!!!!ape la anak dara buat air tawar je,.,.ahakz...
Cik eleena kena follow abah dia pergi ambil adik & tok dia kat sekitar situ..urrmm...dalam hati tertanya tanya...aku kena follow sekali ke?takpe ke?abah dia tak kisah ke?ayoo...semuanya bermain dekat benak minda aku nih....aku ni dah lah penyegan orangnya...silap silap bleh pitam....(ngokngek aku ni) follow la that family berjalan jalan..eleena kata sekitar sana jugak..1st rumah pergi ambil adik eleena...comel tau muke adik dia ,lepas tu plus dengan kulit yang putih..macam korea...Dah besar sure Ensem ahakz....2nd house rumah makcik eleena..wahhh rumah dia...Se-se-sesangaaatttt.... besar.. aku pikirkan ala ala mall besarnya..rumah besar macam drama elite cerita melayu tuh...ada swimming pool lagi...kagum aku..

Abah eleena ambil atok dia..sambil borak borak dengan tuan rumah sempat jugak adik eleena membuat taktik.."kecing dalam seluar"....abah eleena kata "tu taktik dia nak mandi swimming pool la tuh" wahahaha....bijak bijak.....kanak kanak zaman sekarang....tok eleena memang sporting..aku dah macam kenal lama lak sama itu tok..(almaklum lah tok ke wan ke nenek ke semua aku dah tak ade)..cucu yatim piatu....(lalalalala poyos)..rumah seterusnya..rumah ummi angkat eleena...yg ni pon best jugak..haha..tapi kejap je kat situ..hanna dah sampai kt rumah eleena....abah elna,elna & aku pick up hanna kt rumah & gerak pegi rumah Kimm...

Abah elna ada ajak pergi beraya kat rumah pakcik dia area sane jugak...ayoo...aku xkenal la..segan nya...kenal eyqa & abg ijat je kot itu pon kat fesbuk je...so rumah terakhir aku raya,rumah kimm...kat taman kuchai lama...masuk masuk je nampak kimm mesti sentap dia aku datang x sms dia...mana nak sms kedit tinggal seposen je kot..nak buat S.o.S topup pun tak bleh sebab dah guna hehehe...kimm siap prepare makan makan lagi macam tetau je aku tengah kebuluran...sebab kebuluran tu sampai melecur lidah aku makan karipap panas tu..memang tak senonoh betul "Aimi Kahar" nih....Kat rumah Kimm lah gelak hilai tawa kiteorang memecah kesunyian..mesti bengang je kalau sape dengar kan hehehe...kebiasaan kak kimm ni kalau jumpe aku..asyik nak bergambar jer...pening aku...sampai berpeluh peluh bergambar...Bak kata kata kimm "Lagi penat bergambar dalam rumah dari bergambar kat luar"wahahaha..aku pon rasa macam tuh...agaknya penat sebab banyak sangat gelak...Hahaha...suke tgk korang....dalam pukul 5pm gerak balik..si Hanna kena pergi studio jamming..ade latihan nyanyian (artis baru lah katakan) ;D aku plak nak balik jugak..penat dah..tak larat nak bukak mata dah rasanya..ngantuk..tapi kena ahh bukak jugak mata kalau tak mcm mana nak jalan kan...Masa Otw balik..dalam train..aku tersalah ambil train plak...train khas pergi Bangi je...so turun kat Bangi kenalah ambil train lain

Photo-Photo-Photo-Photo-Photo 
Jemput makan Hot Karipap

Datin sri  toh puan Eleena

GedixGedixz
Ade iras tak kami?

Datin Paduka Kimy Khalid
Datin Sri Aimi Kahar






Comments