Tuesday, September 27, 2011

Last syawal

Semalam ade staff tempat keje mak aku tempah 100pcs CupCakes
So nak jadikan cerita kena ahh prepare bagai kan..
Pegi shopping buy for all material...
Start bancuh tepung sebelah malam..
Tengah syok syok paip kan adunan dalam kertas cup
 tuh tetiba TAP "BLACK OUT" naya babe kalau tak siap..
Berkata kata jugak hati kalau tak ok jugak lektrik 
malam ni memang tak dapat lah nak siapkan order tuh
Hampir sejam juga bergelap...
Just rumah aku saja bergelap
Kotak fius utama lektrik rumah aku ada problem..
Tak reti aku nak story..
Dalam pada bergelap tu sempat 
SMS eleena,As & Kimy 
sebab boring dalam gelap tuh..
Even ade lilin pon tetap rasa 
"Tak BEST NYE"
Nasib aku pon turut dirasai oleh sis Kimy..hahahha..
Rumah dia pon black out jugak
sama jugak macam rumah aku..
just rumah kami aje bergelap....jgn jeles rumah lain
Rumah Kami Celebrate kempen Earth Hour
Bergelap selama sejam....Lallalaa..korang ada?
kita ni ada aura yg sama kot
aku bergelap ko pon bergelap...
Si Kimy boleh lagi tumpang charge hp dia kat rumah sebelah..
agak agak aku kalau nak tumpang guna oven orang
 sebelah bakar Cupcakes agak agak boleh ke?
dorang bagi?hahahaha..
Nonsense 

 Ayah aku sibuk sibuk calling Technician peribadi dia..
Abang Nan..dia yang buat pendawaian rumah aku nih...
so apa apa hal memang panggil dia Bab lektrik..
Setelah sejam tu akhirnya terang benderang semula..
So get to continue balik aku punya kerja..
Nak siap kan 100pcs untuk tempahan & 50 biji untuk Mak aku..
So dengan Oven aku yang sekangkang kera saja besarnya tu dari 
start ada lektrik pukul 12tengah malam Sampai 5 pagi aku siapkan...
warrgghhhh.....lenguh lenguh tulang belakang aku rasa nak baring sangat..
lepas solat subuh tido dalam sejam itu pon tak lena..
Member aku asyik Sms/Call tanya pasal kedai bakery yang aku pergi selalu tu..
Asyyaiihhhhh....tak ada time lain ke nak Sms/call aku...
Lepas tu technician ayah aku plak sampai..
Selagi semuanya tak settle tak akan dapat tido..
Hopefully lepas ni dapatlah tido dengan aman nya...

No comments: