Friday, September 30, 2011

29/09/11

Hari ini kimy ajak aku keluar menikmati keindahan Kuala Lumpur..
aku bangun seawal jam 8pagi...
(takdelah awal sangat kan)
rasa malas sangat aku nak bangkit dari tido ni...
seoalah-olah tilam & bantal bagi isyarat kat aku tak payah bangun la..
tido aje lagi.....
tapi terpaksa jugak bangun....
dengan kemalasan tahap maxi-ma ni..
 nak pergi bathroom pon rasa jauh berbatu dari bilik aku...
Demi kimy aku paksa juga diri untuk bangun (ayat cliche)hahaha.....

keluar rumah dalam pukul 9.30 pg..lepak cari bekfest kat ktm nilai..
Pekena nasi lemak dulu...
dah lah mengantuk td tak hilang lagi lps tu makan nasi lemak plak.haha...
baikkk punye ngantuk tambah 10 persent lagi
Train tiba pukul 10pagi....
janji ngan kimy jumpa kat sentral pukul 12tgh hari..dari Nilai ke sentral just 1 hour...
kira kira pukul 11 pagi aku sampai KLsentral...
sempat lepak kat sectionary baca buku secara curi curi kat sudut sudut....

kimy sampai 12.08 tgh hari..dah lebih 8 minit..
dia kata driver bas dia naik tu dipandu dengan penuh lemah lembut..
tgk driver bas pon sama macam aku lemah longlai haha..

kimy belanja makan KFC la...
jangan jeles plak yee.....
Aku order Snack plate....
Errrrkkkk!!!kenyang....Alhamdulilah rezki Allah Swt
kimy kata muka aku nampak tak happy....
bukan tak happy tapi ngantuk....
lepas makan kfc lagi la tambah ngantuk kan....
lagi pon aku saving utk KLCC nanti..
hahahahah

Lepas makan Kimy ajak lepak KLCC...
bukan shopping pon...
just menyaksikan telatah orang ramai
dan mempamerkan telatah sendiri kat orang ramai...
ahakz....

kami kalau berdua dah jumpa...
camera kalau tak full memory card memang tak sah....
posing sana sini....
sampai dah tak ada mood nak berposing....
kimy pon dah jalan macam
orang lepas bersalin..haha kaki melecet yerk...
salah kasut ko pakai tu..
nasib aku pakai selipar...
tapi kaki aku pun lenguh lenguh lah..
kalau ada org picit sure lena ;D

kami nak menghilangkan kepenatan
lepak dalam kinokuniya(ehh betul ke ejaan mcm ni)
situ org masuk nak beli buku...
kitaorg masuk nak bergambar dengan buku....
hehe janji ade sangkut paut dengan buku kan...
lagi pun masa tu kami tengah tunggu "hanna" 
habis keje..dia keje area klcc jugak....hanna sampai
dalam pukul 6.10pm....kami ber"3" lepak minum kat food court KLCC
Aku & hanna try starwbery milk shake...harga mahal tapi rasa fail....
kimy minum "milo" orang tua tua suka minum air panas panas heheheh

Masing masing gerak balik dalam pukul 7.15pm...
hampir 20minit mencari arah jalan pulang ke Lrt putra klcc
sesat sesat lagi kata arah sana sorang kata arah sini....
aku langsung tak terkata apa sebab aku jarang pergi KLCC....
tak tahu aku der....

Berpisah dengan hanna dekat lrt..hanna balik arah ke wangsa maju
kimy satu hala ngan aku cuma dia turun kat pasar seni..aku plak KLsentral...
sampai sampai klsentral..turun kat ktm ke seremban..kat time board kata 3 minit lagi train sampai..
tapi last last sampai 14 minit kemudian..angin je aku...
orang ramai semakin ramai...
dalam hati aku nak rempuh aje kalau xdapat naik train tuh..suke 
sangat delay delay..tak tau ke..bapak aku ada share ngan KTM...(tipu aje ni)
train sampai aje terus tolak tolak...aku suka budaya tolak tolak ni..baru lah namanya rakyat didahulukan
pencapaian diutamakan....poddaahhh...
Dah lah penuh macam ikan sardin dalam tin...lepastu aircord plak takde...ayooo......
berpeluh peluh aku...rimas ngan bau bauan lagi....
apa dah service KTM ni macam aram jadah....dah lah lambat
lepas tu tak ada aircord..penuh lak lagi nak duduk pon tak boleh
"apa pon tak boleh"...ni kalau ada survey form tentang KTM..aku mark kat kotak Fail je,.,.,
sempat dalam ktm berkenalan dengan orang kiri kanan depan aku dan sedap aku dok memuji muji kehebatan train yg aku naik tuh..syabas kepada KTM sebab menyediakan kenderaan bersuhu pemanas ketuhar kepada kami..
aku yang balik jauh selama sejam ni sampai nilai lencun berpeluh peluh
geram geram....

sampai umah sekitar jam 9.15malam....
balik je tanpa mandi terus membuta sampai pagi......
letih gile siot....
Strawbery milk shake yg rasa Out giler

sunshine

 


Mcm kaple plak.....
sedap air basuh muka ni ;D
Big apple....kitaorng dah telan 3 biji
itu je keje die
Bertapa
Usha kiri kanan xde security kita naik...
yeehhhaaa

No comments: