Wednesday, August 17, 2011

LANGKAH-LANGKAH DAN CARA-CARA MENGHADAPI KECEMASAN

Satu harian..dari pukul 9 pagi sampai 5.30ptg ade Training tentang Langkah Langkah Dan Cara Cara Menghadapi Kecemasan...Kecemasan ni merupakan bantuan awal atau bantuan rawatan yang diberikan kepada seseorang yang tercedera atau sakit secara tiba-tiba sementara menunggu bantuan tiba. <Sblm mendapat Khidmat Ambulans>...yg korang call 999 tue..
***********************************************************************************************************************
Memang best sgt sgt.....dah rase macam amek course doktor plak.....bermacam macam kaedah penyelamatan aku belajar....memang beruntung kot....actually aku sebenarnya dah terer kot semua ni..just refresh balik....almaklum lah aku dulu bekas PBSM Sekolah..so No Problem lah kan.....
***********************************************************************************************************************
Aku kena buat CPR nye proses kat patung....**tertongengtongeng**..hehe..tp kalau bebetul terjadi..bertapa mulianya lah aku kan menyelamatkan org.......Dari pagi sampai ke petang byk aku blaja :-
 = <~> <~> <~> <~> <~> <~> <~> <~> <~> <~> <~> <~> <~> <~> <~> <~> <~> <~> <~> <~> <~> =
  •  Mengawal  pendarahan  
  • Merawat  Kepatahan Tulang Mangsa 
  • Pengsan  
  • Mangsa Tercekik 
  • Merawat  mangsa  kebakaran   dan  melecur  
  • Keracunan  
  • Renjatan 
  • CPR  
  • Kemalangan  Dijalan raya 
  • Lemas
  •  Memindah  mangsa  
  • tanpa  usungan  
  • Rawatan Luka kecil
^Semua kt atas ni Di selangseli kan dengan praktikal.....sesgt la best nye...^

No comments:

Search