Phuket thailand

Honeymoon!!! ehhh..dengan sape nk honeymoon nih?single mingle lagi nih!!!sape nak kaple ngan saya angkat tangan mcm ucop!!!
Rabu lepas bersamaan 6-9hb melancong ke Thailand..penuh  dengan mood happy..sabai sabai...sawadeekap...Bermula dari had yai -phuket-songkla-had yai-langkawi....srkg kat langkawi....
Baru sampai hadyai...relaks minum makan isi perut ..makan tomyam,durian minum lak pepsi mmg terbaik utk kesihatan..Jgn tiru plan makanan diet saya okey hahah...

Durian Thai besar dari durian kite

Manisan yg paling fames kt hat yai....puding nangka,halwa manisan.....1st time rase tak pe..kalau selalu makan insyaalah periksa kat doctor korang confirm ade kencing manis..silap silap haribulan kerat kaki


Suasana phuket dipagi hari...jalan jalan carik kedai makan muslim..susah nak carik kedai halal kt thailand..selalunya kt malaysia depan mata dah ade mamak,mekdi,kfc..tp kat sane kfc mekdi memang tak halal....so..carik lah gerai yg ade lambang halal dan bertudung..haha..bejalan jauh baru ketemu.....
Hard rock cafe phuket...ape yg aku boleh katakan..agak rosak phuket bila ade bar bar..& hard rock cafe nih..arak dijual merata tempat...ade gak nampak org kite yg teguk bende tu jugak..tp xpelah itu antara die ngan allah...sendiri mau ingat lah!!
Phatong Island..cantik jugak..air biru..
angin kuat..terbaik...pasir putih sedap je pijak...
Air terjun yg di bangga bangga kan kat phuket nih..haha ..nak tgk air terjun kena panjat bukit dalam 1km keatas..haha..jauh kan..longgar longgar penyambung & soket kaki aku nih...tak ade exercise ape terus panjat bukit..cramp kaki aku....
Inilah dia badak remaja berendam @Bangpae water fall Phuket
Naik ni murah je 30baht...bermakna 3 henget duit kite ye kengkwn
Tak dapat naik..bergambar pon oraitz jugak lah....
Maya beach island....bekas lokasi pengambaran filem hollywood "the beach"
sama jugak..maya beach island....jernihkan air laut tuh....
lazy style punye possing
outlet jual mutiara..banyak banyak mutiara aku lagi berkenan  kat cengkerang nih..hehe..jual tak?
snorkeling..orang lain snorkeling tengah laut aku kat tepi pantai je...almaklum lah terer sangat berenang kan..tapi kan...paras air kat batu tu pon dah dalam..kaki aku pon tak sampai..haha,.boring je tgk ikan ikan tuh...lebih baik tgk kt tv je..national geographic hehe..kaki aku cramp mase snorkeling nih..bahaya kalau cramp dalam air..bleh lemas..
Besarnye gajah tu kan..kalau pijak mesti terbenam dlm tanah..xpayah nak gali 7 kaki dalam 3 kaki lebar dah hehehe
Phi Phi island trip..naik bot ni...best tau
ade minum & mkn lagi....mewah gile rasenya....

tempat kediaman orang asli rasenya..aku pon tak sure..sebab mase guide-man tu terangkan aku ngah dok usha amik gamba sana sini atas bot!!!air laut tu biru sangat kan....cantik wow~~
Rasa international sikit gambar ni haha..tapi pada hal..belakang tuh 18sx

Comments