Ramadhan Bakal Kembali dah!!

Mood bulan puasa makin menyerlah..
tinggal 10 hari aje lagi nak masuk bulan ramadhan..Tak sabar giler aku....
Dalam banyak banyak bulan aku paling suke bulan Ramadhan lah..
Lagi lagi dapat lihat kemeriahan bila sembahyang Terawih kat masjid dan surau...
lepas tu kat semua Chanel TV ade program masakan....macam berlumba lumba dorang siarkan rancangan masakan....Aku & mak aku lah selalu dok depan TV salin resepi, tapi..... buatnya tak jugak hahahha...
Lagi best tengok budak budak main bunga api..yang ni aku teringat jugak zaman aku kanak kanak dulu..main bunga api..tapi tak kanak kanak pon aku main jugak bunga api tuh...
Bertambah indah suasana...dengan limpahan cahaya pelita lampu minyak tanah kat serata rumah....
awesome.....
Satu lagi aku tak boleh lupa masa sambut bulan ramadhan masa kat kolej aku kat Kuantan dulu..
Buat pertama kalinya..bersahur dan berbuka di dorm a.k.a asrama....Biasanya asrama ada kantin or dewan makan tapi disebabkan kolej aku tu tak ada semua tu..
Student lah kena prepare awal beli makanan malam tuh dan bersahur...Aku pon same aje dengan dorang beli makanan dan bersahur..
Penah jugak satu ketika ni..tengah pokai...bersahur makan maggie...berbuka pon makan maggie..masa tu lah teringat "apalah mak aku masak kat rumah ni"hahah....
Masa kat kolej dulu bulan puasa jugak...teringat sorang kawan aku ni ajak main cari antu...konon nak record la..
HAHAHAHA.....
Jup.. Jup..bulan puasa bukan ke hantu kena ikat?Ouhh maybe sebab tu lah kot berani nak merayap sekitar building kat kolej tu sambil rakam apa yg berlaku..
Ingat lagi aku yg ada masa tu selain aku..... 
Bob,Azri,Rashda,Ucop &,Zack ...
Masing masing dok siasat itu ini sambil gelak sakan....
lastly nampak kerusi kami duduk lah...lepas tu..haha...ade bunyi sumething atas pokok rasanya....
Semua diam..tak ada sorang pon bersuara...sekali.....Prakk!!gedebush!!!!daun pelepah pokok jatuh kena tepat kat kami..haha....masa tu lah berlari tak cukup tanah balik dorm.....lastnya kami yang kena main..Lawak kan kiteorang..Hahah

Comments