Friday, July 29, 2011

Entry baru!!

Semalam selama 4 jam jugak aku making & baked tartlet...aku buat dua jenis....tartlet cekelat & buah....buat utk tempahan dari rakan keje mak aku..dalam 40 pcs macam tuh..jenuh aku, lepas tgk bola Malaysia lawan S`pore dalam pukul 11 mlm terus pegi dapur memancuh tepung....nak buat tartlet ni senang je, tapi.... yang ambil masa yang lama nak uli dough tartlet tuh..pastu nak bentuk kan dough mengikut adunan...tu memang lama giler....seriously tartlet ni memang sedap...bukan nak "masuk bakul angkat sendiri"tapi memang kenyataan...aku dulu belaja resepi ni kat kolej...aku kan student culinary arts..so agak terer gak lah bab pastry nih walaupon sikit je blaja dulu....raya tahun lepas paling byk aku buat untuk tempahan 300 pcs...hah!!byk kan....??dengan adunan kecik kecik tu ade 35 pcs je..tak ke bercamping kat dapur nak siap bentukkan sampai 300 pcs menguna kan 35 pcs adunan sahaja....so ini lah hasilnya yang aku buat malam td...



No comments:

Search