Monday, June 6, 2011

Zaman sekolah Menengah

Oraitz babe jom sambung cerita...ni kisah aku start umur 13 tahun plak....sape yg sudi baca tu thanks sesangat okay!!..kite share share..mane tau kisah idup aku ngan korang same ke kan?leh mengingati zaman kegemilangan dedulu ahakz..ok layan kisah ini...!!
Nampak semua alim je kan..nampak baik..Mase ni aku sek kat SMK Labu atau skrg ni dah tukar name plak..tak nak ada komersial nama LABU dah kot....dah jadi SMK Dato Sahardin....mungkin sedap sikit ler bunyinye kan dari Labu.....! Aku bersekolah kat sini dari tingkatan 1 sampai 3......ni kelas aliran arab (Bace betul betul yea!!aliran arab tuh)Mesti bila korang tgk aku tak percaya aku masuk kelas ni kan..haha..aku pon terkejut gak aku masuk kelas ni....sebenarnye kelas aku ni tersangat lah istimewanya....nak tau sebab apa?sbb kalau nak masuk kena ade aundition....haha..jgn ingat MENTOR,AF je ade tau.....tapi bukan lah kena menyanyi Tapi.....kena mengaji babe.....bukan mengaji Iqra ke Muqadam ke, Tak..Tapi kena mengaji Al-Quran..tgk terer tak terer aku leh masuk kelas ni...wahh bangga sikit..(ehh riak plak ko)..Lps mengaji,bile ustazah kate Ok make aku pon jd lah ahli keluarga kelas ni.....tapi tak syiok nye kelas ni..yea lah kan kelas aliran arab..tatasusila kena jaga..aku ni dah ahh kkdg merapu sikit...dalam kelas ni best nye aku ade 3 org saudara didlm kelas yg sama....Sally,adda,ruwal.....diaorg ni semua sedara mara blah mak aku..ruwal tu pakcik aku..haha..satu kelas ngan pakcik wehh..kautim semua.....dlm kelas ni aku ade jugak istilah bestfriend....,Farah,aine dan 2 org sedara aku tuh adda ngan sally..kemana nak pegi or nak lepak kami berlima...mmg teruja group tuh..hehe...(aku ade gambar group tu tapi nanti lah aku upload).....kalau korang nak tau sekolah ni tersangat sangat lah jauhnye...apsal lah sekolah je jauh...5 minit dari rumah tak nak sekolah heheh.....sekolah ni kire kire 15km dari rumah aku...kire jauh lah kan.....lps tu ulang alik plak lagi...tp special aku...orang lain ulang alik naik kete ke,moto ke,bas sekolah kuning tu ke atau sewaktu dgn nye....tapi aku ngan member aku sorang ni,Farah...kiteorg ulang alik naik Komuter...Biasalah kan naik komuter kkdg tepat pade mase tiba nya..kkdg lambat mengile..penah sekali tu aku sampai sekolah pukul 8pagi..ape lagi kecut perut wehh nak pegi sekolah.....tapi sbb dah sampai buat selamba donno je lah...Org kate buat tak reti je...Sesampai kat gate sekolah ketua MAFIA dah tgu depan gate...tau sape?Cikgu Displin ahh..tak salah aku namenye Fuadzi ke ape..camtu lah....sekali dua lambat oklah kan....tapi penah dlm smggu tu aku lambat 3 kali....elak tak elak dpt la rotan sebatang kat tangan...tp aku kuat..Tak sakit pon....masuk kelas dgn selamba badak je.....Satu lagi kelambatan ni....mase ni sempat lagi bolosi gate..tak tutup lagi..tapi kelas plak dah ade cikgu masuk..potong betul lah..selalu bukan main lambat lagi masuknye.....tapi yg ni aku mmg perlukan khidmat sedara mara di dlm kelas..haha...aku pegi usha usha pintu belakang..passing beg kat kazen aku then dia pon letak ahh beg kat dlm meja..kan cikgu tuh dah nampak kerusi aku kosong kan...haha...then aku pon masuk ikut pintu depan selmba je ketuk bg salam....Cikgu aku mesti agak aku lambat kan....so aku kate lah mcm ni "Saya datang awal tadi cikgu,tapi td perut sakit pegi toilet tu yg lambat masuk,kalau cikgu tak caye tgk beg saya ade...."haha..taktik menipu menjadi..wakakak...ingatkan balik mmg klakar..jahat kan aku.....
Mase dalam kelas plak subjek aku paling tension sekali bahasa arab..Ustaz yg mengajar..Ustaz salim..anak dia pon kelas yg sama ngan aku.....(ape kes la..name pon aliran arab mesti lah wajib blaja)...aku time basic basic je boleh terima lagi..tapi bile buat karangan bahasa arab aku just bleh buat ala2 pantun 3 baris je..haha..faham faham je lah erk....haha..kalau time exam lak...mesti dok toleh org sebelah..kalau padam..aku pon padam lah....budget sgt org tu pandai lah..padehal same je..heheh.....mase tingkatan 1 ni subjek aku paling suke sains ngan matematik....selalu 2 mata pelajaran ni mesti A..tak penah jatuh..hehe..tp lps lps tu mmg mls dah kot blaja main je lebih...part sukan plak..mcm biasa Lontar peluru..haha..cikgu aku merangkap jurulatih bukan main sayang lagi ngan aku..lelagi naik kan nama sek dlm acara tu kan..haha...siap belanja mkn bagai..nak suruh aku gedebab lagi lah tuh...tapi mase ni badan aku kire sedap sedap lagi tak besar tak kecik..sedang sedang saja...

Gambar yang ni plak mase kat SMK Taman semarak.....tingkatan 4....aku masuk pertandingan karaoke/bakat remaja..aku duet ngan kwn aku....tak salah mase ni nyanyi lagu Demi masa-boboy..zaman kegemilangan kump tu mase tuh hehe..then satu lagu lagi kenangan lalu kot..hehe....ramai peminat sehh wakak..alah perasan....menyanyi time ni byk kekurangan so aku nyanyi simple je lah...sbb sound system out....PA system yg kat penyanyi takde..mane nak dgr suara tu ok ke idak..apedahh....tapi xpe la janji berani nak naik stage kan?korang ade?ade?ahakz.....kat sekolah ni lah aku byk cipta karier seni aku..(cehh mcm bagus sgt).....korang bace je lah..haha....aku join pertandingan cipta lirik lagu kemerdekaan,sajak,puisi..petandingan mengarang pon aku join..dulu cikgu aku bukan main sayang kat aku..ade ape ape acara je bab yg aku masuk tu mesti dia mention name aku...sampai aku diberi kepercayaan tulis sajak dalam buku sekolah haha..best kan..lalalala.....aku mmg dok suke tulis menulis ni wehh...tapi aku bukan nak buat novel hehe..but aku penah buat cerpen..haha(poyo baru satu da melangit)...
Ni lah "TROFI" yg dibangga~banggakan sangat tuh..hehe..janji aku ade..ko ade?ahakz....yg sijil sijil pon ade...lalala.....satu lagi mase aktiviti sek ni anjurkan..mase larian amal kat sepang..lari kat trek litar lumba sepang tuh..korang penah berlari kat sane?hahah tak penah kan...aku nye sekolah sgt bertuah lari kat situ...nak muntah muntah aku berlari..jauh gak dlm 8km..tapi aku lari suku je heheh...mane larat wehh panas lagi...then sape yg join dpt tshirt and sijil..mmg zaman tu bapak suke hobi kump tshirt n sijil....nak jdkan cite aku kan dpt sijil larian tuh..so cikgu aku suruh tulis name kat blkg sijil then kasi die..nak taip katenye....aku pon bagi lah..bile dah siap taip cikgu tu edarkan tapi aku punye xde..aku sorang xde...nak nangis kot...syarat utama nak dpt sijil tu kena lari..kalau setakat dtg menebeng kat pagar mmg xdpt..so aku pon tanye lah kt sorang dak ni..aku mmg pasan die xlari....tapi die ngaku die lari..aku ngadu kat cikgu..tapi cikgu tak layan..die kate jgn nak berperangai kanak kanak kat situ....uwaaa..x adil..aku benci budak tuh..sepanjang acara tu aku Mogok je..bpk aku dtg pon aku boleh buat donno..aku nak jugak sijil tuh....aku tak kire..sesenang je nak amik..aku mmg betul betul geram mase tuh....last2 ade sowang sponsor ni..Dato ape tah...die knal bapak aku ke mcm mane..aku lupe dah..die tanya kenapa..aku pon bagi ahh tau...die boleh senyum..adehh..malu aku malu....lps tu die panggil asst event tanya ade lagi sijil ke tidak....nasib ada..."mase ni rase gumbira tp benci kat budak tu ade gak lagi"...lps tu dato tu bg..wahh suke suke..baru muke nampak seri...mase tuh kwn2 aku semua balik dah naik bas..aku je bpk aku amik...yelah anak bpk!!!aku mmg tak leh lupa betul part nih...sedih org permainkan aku dan tiada pembelaan..nak ayah jugak dtg tlg heheh....ayah i`m loving you..bile balik umah bpk aku dok cerita kat mak aku..bedekah dekah berdua gelak kan aku..hampeh je.......Malu Malu...!!

No comments: