Tuesday, June 7, 2011

Percubaan Pertama


Hahh ini dia......tadi dok belek belek gamba lama ternampak gamba bersama gitar pertama aku...kire gitar boh doh boh doh lah hehehhe.......aku beli mase umur 18 tahun, lepas je dpt elaun PLKN, Kahkahkah!!.....Tak salah harga gitar tu Rm99 je...mase tu siap bwk akak aku lagi nih.....die plak dok pening haha..ape lah adik die ni minat gitar...main lah keybord ke kan hahaha.....nak buat camne kan pengaruh KUMPULAN KRISTAL lebih...nak jadi gitarist wakakakak.......Bile dah ade gitar kat tangan mula lah tak sabar nak balik rumah mase tuh.....aku ingat lagi lps beli gitar ni aku kena teman kan akak aku beli baju kat parkson, tak pasal pasal ade sowang pakcik ni sedap je dok perli perli aku..Tau ape die kate "hey budak MONTEL...ko pegi blaja masak lah lagi bagus..nak main gitar!!!???".Berdekah dekah pakcik tu gelak kan aku...rase ringan je tangan aku tu rasenye..die panggil aku budak MONTEL??????...nasib baik org tua.....hahahah......Hallo!!! ingat laki je boleh?pompuan pon boleh main tau!!!!Sampai je kat rumah aku terus masuk bilik lepak greng greng gitar tu.....tapi bengap pon ade nih..camne nak main?aku bukan tau kord pon......so mcm mane nak main nih?Nak jd kan cerita esoknye pegi kedai...sanggup jalan kaki ni pegi kedai nak beli buku kord..wakakaka...semangat giler.....semua kedai aku carik takde...sampai ahh kedai paling last aku pegi..Kedai Buku Sinaran......haha yeaaa ade!!!Kalau tak silap harga buku tu dlm Rm18 camtu lah..haha mahalkan?tapi takpe..dengan semangat waja nih hehehe.....balik rumah terus la blaja...memula agak mcm S*** sikit..mmg susah kot nak blaja sampai luke luke jari aku....dlm tempoh sebulan aku leh hafal 5 Kord ........Am,C,G,Em,E...kire ok lah kan...ade lah lagu lagu yg gune 5 kord nih heheheh....Lps beberape tahun berlalu....bapak aku kate ko pegi je blaja gitar kat Yamaha Music kat seremban tuh......!!!...Wakaka....tawaran baik nih......nak tau ape yg seterusnya?tgu la nanti..mls da ni nak sambung hehehehe

No comments:

Search