Thursday, June 16, 2011

Culinary Arts Course

Tadi mase tengah kemas kemas rak buku terjumpa balik gambar gambar lama mase aku study kat UNITAR atau skrg ni ubah nama jadi UNIrazak...kat kolej ini aku amik course diploma in Culinary Arts. Aku study sini selepas tamat pengajian di IKIP INTERNATIONAL KOLEJ...dalam hujung tahun 2005..kalau tak silap aku start register bulan Nov 2005 dan sehingga lah tamat pengajian thn 2008....Pelbagai perkara baru aku blaja kt kolej nih...kolej aku dulu terletak kat sebelah singgahsana hotel je...tapi skrg ni semua dah pindah ke Kampus induk kat kelana jaya...tak jauh sgt lah dari tempat asal....aku pegi kolej tiap tiap hari ulang alik naik komuter train dan lrt..dari Nilai-Petaling jaya......memula terasa gile jauh tapi lelama ok je...rase seronok plak.....kat kolej ni..aku byk blaja seni seni masakan..walaupun aku ni tak lah berseni sgt..kkdg mmg tak penah nak cantik ape aku buat..tapi janji aku buat kan hehehe....Aku suke kolej ni..kawan kawan semua ok...best...
Ini chef aku "Chef Abdullah" atau Dollah (dia ajar International Cuisine)...aku suke die ngajar walaupun kekadang dok suke nyakat aku....die ni asal..negeri sembilan..sekampung lah dengan den....hehe....biasanya sebelum kami masak...chef dollah akan buat demo dulu....even kami da ade resepi pon kami kena tgk jugak demo chef dollah..takut tak menjadi kan..kena tgk Sifu dulu....lps demo dah settle giliran kami lak buat sendiri....biasa ade 3 jenis masakan diajar dlm waktu yg sama....so pandai pandai lah nak ingat mcm mane demo sblm tuh....dah diberi mase 4 jam utk memasak,menghias,membersihkan meja & presentation....Unik kan?

Mereka semua ni Budak budak kelas aku...tak ramai sgt pon..biasa kalau buat kumpulan2, satu kumpulan ade 2 ke 3 org je.....Mmg lama dah tak jumpa kawan kawan aku nih...ade dgr yg dah kawen pon ade....ade jugak dengar yg tak keje lagi bahagian hotel pon ade..lari bidang...

+PhoTo PhoTo+
Group aku nye presentation mase Final exam....
Group aku, Dilla,aku,kerol,jasmin & lin

No comments: