Sunday, December 26, 2010

Holiday In Langkawi

Holiday & hantar akak aku balik bekerja kat langkawi..
selama satu hari di Perlis Dan 5 hari di Langkawi mmg Superb.....
Dari 19 Dec Sampai 24 Dec mmg CooL.....



19 Dec 2010


♥ Gerak dari Nilai ke Perlis pukul 5.45 pagi (ngantuk nye) 
Ade lah dalam 7 jam Direct je xde stop......mmg sakit pinggang....tapi aku tak drive lah lelagi baru je dapat lesen tak berani dowang nak bg aku yg bwk kete hehehehe........
♥Sesampai Perlis terus call Uncle aku...Nak lepak Rumah die satu malam....lame dah aku tak jumpa pakcik aku ni...ada lah dalam 4 tahun....die dah jd penduduk tetap perlis hehehe......aku panggil dgn gelaran Pak Ongga....Mmg semalaman ahh aku dok beborak borak ngan die sampai pagi.....sampai aku flat sbb ngantuk sgt hahaha....
♥Special thanks to Pak Ongga & family Layan Aku & family dgn baik....mmg terharu giller giler lah.....Jasamu Tetapku Kenang.....



20 Dec 2010


♥Memulakan Perjalanan Ke jeti Kuala Kedah nak hantar kete ke Dermaga Tanjung Lembong,Langkawi dgn Feri....Hantar hari ni esok baru sampai.....Otw nak pegi jeti tu menyusuri jalan kampung yg dikelilingi sawah padi.....cantik sgt sgt lah....sampai je kat jeti tu,akk aku hantar pi masuk dlm area jeti....aku lak ngan mak aku melepak kat luar same same ngan wife pak ongga & anak anak die......dowang kata sblm kami gerak ke langkawi nak bawak perhabis duit kat Padang Besar.....lepas tu dowang hantar ke kuala perlis nak naik feri kat sane....akk aku kate cepat sikit kalau ikut situ 45 minit da sampai Langkawi..kalau ikut kuala kedah dlm 2jam..so pilih yg cepat la kan heheh......Perjalanan dari kuala kedah,padang besar & kuala perlis naik kete wife pak ongga aku..anak die anis yg bwk....kazen aku la kan hehehe.....kitowg bepisah kat kuala perlis jam 4pm.....hope lps ni bleh meet lagi..bubye korang..uhukuhuk.... :(


Aku,akak aku & mak aku sampai ke bumi langkawi pukul 5.15pm dgn hujan lebat tak bleh blah tuh....mmg tak sabar la kan..Carik teksi ke umah sewa akak aku kat Durian Perangin.....Dalam 20 minit kemudian baru sampai umah sewa tu...balik je ingat nak tido je tapi kena ngemas umah lak dulu..almaklum lah da 2 bulan ditinggalkan berhabuk la kan...alaaaaa...da penat ni....jom tido...Zzzzzzzzz!!!


21 Dec 2010


Kena bangkit awal pagi plak nak amek kete kat perlabuhan dermaga tanjung lembong.......naik cab dalam setgh jam sampai dah..happy sgt kete dah sampai..hurrayyy pleh pusing pusing satu langkawi hehehe...amik je kete terus bawak balik ke umah sewa..sbb kete tu penuh dgn barang....ade Mini peti ais,dapur masak,beg beg.....so nak clearkan kete pi simpan kat umah dulu baru bleh drift hahaha......


♥Selesai punggah barang kedlm umah turn pegi kesana sini lah hehe..pegi lunch bagai..heheh mmg happy....tapi mate ni mmg mengantuk gile gile lah hehehe.......blah mlm plak tak pegi mane2 just dok umah.....start mlm arini mmg xmkn luar dah..memandangkan dah ade dapur masak & peti ais..just beli ikan ngan sayur je...Aku lah kena masak.....mcm mcm aku masak..sedap dpt mkn ikan fresh heheh.......


22 -23 Dec 2010


Memulakan perjalanan dari pantai ke pantai...kampung ke kampung....pulau pulau tak sempat pegi lagi....
nanti aku sisipkan gambar hehehe..mesti korang pon rase nak pegi nanti Lalalala...


24 Dec 2010


Hari terakhir kat Langkawi..akk aku bwk pegi naik cable car...seyes best tapi yg paling tak leh blah mmg tinggi mengile..ketinggian 750m dari paras laut...sayup sayup je aku tgk bwh dari atas.....pengalaman naik cable car mmg tak dapat nak lupekan.....lelagi aku ni mmg gayat tempat tinggi..bile angin kuat je cable car begoyang ala ala buaian...tak cuak kalau korang pon rase mcm tuh?takut jatuh je..alhamdulilah selamat turun selamat naik....pemandangan dari gunung tu mmg cantik..mmg gilergiler cantik....Bangga dgn ciptaan tuhan......lepak sejam gak kat atas tu.......turun je pegi lepak kat orintal village lak...pegi mini zoo..bagi rusa,ikan & arnab mkn...mmg seronok ronok aku....sblm balik kiteowg ke Idaman suri & Hj ismail Group nye building beli beg,beli coklat & memacam ag sampai penat da beshopping....destinasi terahir kat Pantai tanjung Rhu...yg ni mmg betul betul cantik.....dekat je dgn umah akk aku......


♥Flight Airasia Ke Lcct pukul 1040pm...so gerak dari rumah sewa akak aku kat durian perangin pukul 8pm...dalam pukul 8.30pm sampai.....pegi check in beg & scan sekali semua...& pegi anta buggage...tgh excited nak balik staff airasia inform yg flight delay sbb cuaca buruk.....delay sejam..adehh tepakse lah tunggu kan..sambil tgu sempat call acha,ct,ain,rashda &asnurain..haha ramaikan aku call sbb mmg boring.....lelagi airport tu xde ape yg menarik heheh.....dlm pukul 11.30pm baru flight sampai..hurrrayyy nak balik nilai......!!!!!!.....perjalanan penerbangan dari airport langkawi ke Lcct mmg ade prob sbb cuaca....byk kali gak anak kapal suruh penumpang jgn kemana mana dari tempat duduk.....bergegar gegar gak aku rase pesawat tu..harap tak de ape ape.....alhamdulilah dgn berkat doa kengkwn sampai jugak kat LCCT pukul 12.30 pagi......pukul 1 baru leh kuar dari LCCT....aku kata kat bapak aku, "ayah lapar lah,tak makan lagi nih"...ayah aku kata "jom pi lepak makan kat asalam....." mood baik tuh..rindu kat aku & mak aku lah tu ahakzzz.......aku makan roti canai je..mls nak makan nasi ..janji kenyang.....sampai rumah dlm pukul 2 pagi...arrgghh mengantuk nye..mandi jup then upload gamba dan tidooooooo...heheheh  

No comments: